نمایندگی لباسشویی ویرپول در کرج

نمایندگی لباسشویی ویرپول در کرج

نمایندگی لباسشویی ویرپول در کرج؛ ویرپول (Whirlpool) شرکتی آمریکایی با بازار بین‌المللی در صنعت لوازم خانگی است که فعالیت خود را از سال‌های ابتدایی قرن بیستم و با تولید ماشین لباسشویی شروع کرد. این شرکت اکنون در فهرست معتبر فورچن ۵۰۰ قرار دارد و با درآمدی نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار و بیش از ۹۲ هزار کارمند، از فعالان قابل احترام صنعت لوازم خانگی محسوب می‌شود. ساختمان مرکزی ویرپول در بنتون هاربر میشیگان قرار دارد.

ویرپول در سرتاسر جهان بیش از ۷۰ مرکز تولیدی و تحقیق و توسعه دارد که ۹ مرکز تولیدی آن در کشور زادگاه یعنی آمریکا قرار دارد. محصولات ویرپول امروز در بیش از ۱۷۰ کشور جهان به‌فروش می‌رود. دوسوم از فروش برند در آمریکای شمالی، ۲۰ درصد در اروپا و ۱۱ درصد در آمریکای لاتین رخ می‌دهد.

درباره ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی از لوازم خانگی برقی پرطرفدار است؛ که تقریبا در همه خانه‌ها یافت می‌شود. مشخص است که محبوبیت زیاد آن به علت سودمندی از لحاظ خدمات رفاهی، صرفه‌جویی در زمان و کارکرد کم‌نظیر آن است. در حالی که ماشین لباسشویی ها از یک مدل به مدل دیگر متفاوت هستند اساس عملکرد همه آن ها مشابه است.

آیا تا به حال به اینکه ماشین لباسشویی چگونه کار میکند یا روند پیشرفت تکنولوژی چه تاثیری بر عملکرد ماشین لباسشویی داشته است، فکر کرده‌اید؟ ما در این مطلب سعی داریم تا با شناخت اجزاء و وسایل درون ماشین لباسشویی، با روش کار آن از لحظه ای که لباس ها را در آن قرار می‌دهید آشنا شویم.

قبل از آشنایی با نحوه عملکرد ماشین لباسشویی، مقایسه مختصری از ماشین لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا داشته باشیم.

نمایندگی لباسشویی ویرپول در کرج

مزایای ماشین لباسشویی های درب از جلو نسبت به ماشین لباسشویی های درب از بالا:

صرفه‌جویی در مصرف آب – صرفه حویی در مصرف انرژی – برخورداری از ویژگی های بیشتر مانند تنظیم بخار – شستشوی بهتر لباس بدون آسیب رساندن به آن (به علت نبودن همزن در مرکز دیگ و تاثیر کمتر جاذبه زمین) – تعمیرپذیری آسان تر – سروصدای کمتر هنگام کارکردن – عملکرد بهتر در خشک کردن لباس‌ها – قابلیت بارگیری بیشتر به علت نداشتن همزن

معایب ماشین لباسشویی های درب از جلو نسبت به ماشین لباسشویی های درب از بالا:

قیمت بالاتر – فاقد قابلیت اضافه کردن لباس پس از شروع کار ماشین لباسشویی – امکان گرفتن بوی نامطبوع لگن ماشین لباسشویی در صورت عدم رعایت بهداشت و از بین نبردن رطوبت

حتما شما هم به این نتیجه رسیدید که انتخاب ماشین لباسشویی های درب از جلو عاقلانه‌تر و درست‌تر است.

در ادامه با کاراباما همراه باشید تا این بار سری به دنیای نحوه عملکرد ماشین های لباسشویی بزنیم.

به طور کلی ماشین لباسشویی بر مبنای سه چرخه کار میکند: شستشو، آبگیری، خشکشویی (چرخش). اجزاء مکانیکی مختلف با هم کار می‌کنند تا هر کدام از این چرخه ها به درستی انجام شود. عناصر اولیه این وسیله عبارتند از: همزن، تشت (دیگ) داخلی و خارجی لباسشویی، موتور الکتریکی و پمپ تخلیه. ماشین لباسشویی همچنین با شیر فلکه، کلیدها و تایمر تجهیز شده است.

نمایندگی لباسشویی ویرپول در کرج

فرایند های ماشین لباسشویی:

چرخه شستشو

فرایند شستشو شامل افزودن آب و مخلوط مواد شوینده به لباس‌هاست. شستشو با ورود آب به دیگ داخلی ماشین لباسشویی شروع می شود. در پشت دستگاه دو ورودی جداگانه برای آب سرد و آب گرم وجود دارد. مواد شوینده ای که در دستگاه ریخته شده‌اند با آب مخلوط می‌شوند و از طریق لوله‌های متصل به جاپودری وارد دیگ می‌شوند تا پودر یا شوینده همراه با آب ورودی به داخل محفظه راه یابد.

محفظه‌ی ماشین لباسشویی شروع به پر شدن از آب می‌کند. در لباسشویی‌های جدید، حین این فرآیند محفظه می‌چرخد تا لباس‌ها خیس شده و آب را جذب کنند تا ماشین لباسشویی به سطح پر شدن برسد. زمان پر شدن بسته به مدل ماشین لباسشویی، فشار آب، مقدار لباس‌ها و این که لباس‌ها چقدر جذب کننده‌ آب باشند و… می‌تواند متفاوت باشد.

زمانی که آب در قسمت پایین دیگ قرار گرفت توسط هیتر که آن هم در پایین دیگ تعبیه شده است، گرم می شود. پس از آنکه دمای آب به مقدار مناسب رسید دستگاه به وسیله یک نیروی چرخشی که توسط موتور ماشین لباسشویی ایجاد می شود با چرخش های ساعتگرد و پادساعتگرد، موجب شستشوی کامل لباسها می شود. توجه داشته باشید که در ماشین لباسشویی فنرهایی تعبیه شده است که وظیفه متعادل کردن دستگاه از بالا و پایین را برعهده دارند. وجود این فنرها موجب می‌شود که در هنگام چرخش ماشین لباسشویی تکان نخورد.

چرخه آبگیری (آبکشی)

هنگامی که مرحله‌ شستن به پایان رسید، لباس‌ها باید آبکشی شده و شوینده‌ها از آن‌ها خارج گردند. به محض اتمام چرخه شستشو، تایمر به پمپ تخلیه فرمان تخلیه آب را می‌دهد و پمپ شروع به کار می‌کند تا آب و کف را خارج کرده و سپس ماشین از آب تمیز سرد پر می‌شود تا لباس‌ها را آبکشی کند. پس از تخلیه کامل آب و شوینده‌ها، برق پمپ قطع می شود و پمپ خاموش می شود. بسته به پارامترهایی که توسط سازنده قرار داده شده و برنامه‌ای که شما انتخاب می‌کنید، لباس‌ها در آب سرد برای مدتی مشخص به هم می‌خورند.

چرخه چرخش

پس از این که آبکشی به پایان رسید، ماشین لباسشویی شروع به چرخش می‌کند. این فرآیند یعنی ماشین باید تلاش کند تا لباس‌ها را به بهترین حالتی که می‌تواند مرتب کند تا توزیع آن‌ها در محفظه یکسان باشد و از ناتعادلی جلوگیری شود. این موضوع بسیار مهم است زیرا در سرعت‌های بالا (بیش از ۱۰۰۰ دور بر دقیقه) هرگونه عدم تعادل می‌تواند منجر به لرزش بیش از حد و آسیب به ماشین لباسشویی شود. در نظر داشته باشید که سرعت چرخش بیشتر توسط برنامه‌ای که شما انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود.
در نهایت، هنگامی که ماشین لباسشویی در حال چرخش  است، پمپ خشک‌کن یا پمپ تخلیه روشن می‌شود تا آب خارج شده از لباس‌ها را تخلیه کند.

 

 

نمایندگی لباسشویی ویرپول در کرج

ما در گروه ایران آرکامان آماده ارائه هر گونه خدمات در زمینه تعمیر لوازم خانگی با برند ویرپول هستیم. شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمائید.